החיים שאחרי הולדת התינוק הראשון

התא המשפחתי שחלמתם עליו במשך שנים התממש בשעה טובה ונולד לו תינוק חדש. ההתרגשות מתערבבת בחששות, תהיות ובהמון סימני שאלה, כי אם נהיה כנים, שום דבר בחיים לא מכין אותנו לדבר האמיתי ואנחנו די "נזרקים למים" כאן. אז מה הולך להשתנות, ומה בעצם עושים מעכשיו?

ההכנות שלפני

לאחר הבשורה על התינוק שעומד להוולד, מתחילות הכנות (גם נפשיות) לרגע המיוחל. חלק מהדברים שדואגים להם מראש הם חדר לתינוק, בגדים לתקופה הראשונה, עגלה נוחה ובטיחותית ולעיתים אפילו רכב מתאים.

בסמוך ללידה ואפילו קצת אחריה מתחילים להכנס לעניינים במהירות וכל הורה לומד מה הוא מעדיף ואוהב. למשל יש יולדות שמגלות את הצורך בשימוש במנשא לתינוק, יש אמהות שדוגלות בהנקה ויש שמעדיפות שלא, ועוד.

מה נשתנה?

האמת? הכל 😉

לטוב ולרע, החיים משתנים מקצה לקצה לאחר הילד הראשון. מטבע הדברים סדר היום לא נשאר כפי שהיה לפני, וצריך להשלים עם העובדה שיש יצור חדש וחמוד שנמצא לפנינו בסדר העדיפויות. יחד עם זאת, כל זוג הורים לוקחים את זה אחרת ומתמודדים עם זה אחרת, בהתאם לאופי שלהם.

כל איש מקצוע, או סתם הורה מנוסה יכול לומר לכם שהמשמעות של ילד אינה בהכרח שיבוש החיים וזה רק עניין של הרגל. לאחר זמן מה אפשר לחזור לבילויים שהייתם רגילים לעשות, כאשר חלקם הופכים להיות משפחתיים ואפילו מהנים יותר! אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשמור ולתחזק את הקשר הזוגי גם אם זה הפך להיות מעט מורכב יותר. אנשים מאושרים עם קשר זוגי בריא וטוב יהפכו להיות הורים טובים, סבלניים ומכילים יותר.