ישראל מתגרשת יותר ב-2019?

לאחרונה התפרסמו נתונים המצביעים על עלייה של מס' אחוזים במקרי הגירושין לעומת השנים האחרונות. לאחר שנחשפנו לנתונים הללו, חשבנו לעצמנו – האם הגענו לשלב שבו התחלנו להתגרש כחברה, באותה הקלות בה אנחנו עוברים מדייט אחד לשני?

מדפדפים ימינה ושמאלה

כמו בעולם הדייטים, כנראה שכך גם בעולם הזוגיות. הדור הנוכחי חשוף לשפע בלתי נגמר כמעט בכל התחומים, ובטח שבעולם של הנשים והגברים. אנחנו לא נשארים באותו מקום הרבה זמן, אנחנו תמיד מחפשים את המושלם, פשוט כי יש היצע והוא נגיש לנו, בעיקר אונליין.

עושה רושם שכבר לא מתאמצים ממש לתקן את מה שלא כ"כ עובד ולא מתעכבים על לשפר את הקיים, אלא פשוט להמשיך הלאה, על אף שיש לא מעט דרכים להחיות את הזוגיות לפני שמפרקים אותה.

ומה עם הילדים?

משיחה שערכנו עם עו"ד לגירושין אמיר זבולון, מסתבר שאחד השיקולים המרכזיים אצל רוב הזוגות שעומדים לפני החלטה להתגרש זה הילדים. הורים מתגרשים עבור ילדים יכולה להיות חוויה טראומטית ומשנה חיים. יחד עם זאת, אנחנו לא חושבים שזו הסיבה היחידה להשאר יחד כשהמצב כ"כ לא טוב. לעיתים יכול לקרות דווקא ההפך – והגירושין הופכים להיות אקט משחרר עבור הילדים מפני שהמצב הנוכחי כ"כ נפיץ והאווירה בבית כמעט תמיד לא נעימה. לאחר שכל זאת נאמר, אפשר ואף מומלץ לחשוב צעד אחד לפני – האם אנחנו בשלים להביא ילד לעולם?, שכל אחד מבני הזוג ישאל את עצמו – האם ההחלטה להביא ילד נובעת ממקום של הרחבת התא המשפחתי ולא ממקום של להציל אותו?

לא מעט מהזוגות יעידו שלהביא ילד לעולם מוסיף לחץ וחיכוכים לחיי הזוגיות וזה בערך הדבר האחרון שצריך לעשות על מנת להציל את הזוגיות. ילד צריך להגיע לתוך משפחה מתפקדת, מתקשרת, שעובדת טוב ביחד.

אז לאן העולם הולך אם ככה?

כמובן שלא ניתן לחזות מה הולך להיות, אבל מתחושה אישית בלבד, יתכן מאוד שנחזור דווקא אחורה לתקופה שבה הכל היה פשוט יותר. בסופו של דבר בבסיס שלנו אנחנו אוהבים מקום נוח ובטוח, אוהבים להרגיש בית ופינה לחזור אליה, רצוי עם בנאדם שמחכה לנו שם.