חדר ילדים מעוצב

שדרוג חדר הילדים ב-5 שלבים

הילדים שלכם מבלים זמן רב בחדרם; זהו המקום בו הם ישנים, מתלבשים, משחקים ומארחים חברים או עושים את שיעורי הבית. החדר הוא הפינה האישית של הילד ויש לאפשר לו לבטא את אישיותו בעיצוב החדר. אך במקביל חשוב להיות פרקטיים בעיצוב החדר. הילדים גדלים במהירות וכך הצרכים משתנים ובקלות יכולים להגיע למצב שבו החדר לא מתאים לצרכים, לא מסודר ולא מאורגן. אז כיצד ניתן לשדרג את חדר הילדים? להלן 5 שלבים:

  1. דברים מיותרים החוצה – במהלך השנים אנו צוברים דברים שלפעמים ממש אין בהם צורך. הילדים גדלים ודברים שהיו שימושיים אתמול היום סתם תופסים מקום. אין צורך להיות יותר מידי רגשיים עם רהיטים ואביזרים, מה שלא נחוץ עלול להפריע. תוציאו מהחדר את כל מה שמיותר, תזרקו, תתרמו, תמכרו או תשימו במחסן לעוד כמה שנים עד שסוף סוף תזרקו. אם המיטה קטנה מידי החליפו אותה בחדשה.
  2. בחירת הצבעים – כל עיצוב צריך קו צבע מרכזי אשר שולט בו. הצבע שבוחרים הוא אינו הצבע היחיד בחדר אך הוא הצבע הדומיננטי בחוזקו וכל השאר משתלבים איתו. חשוב לבחור את הגוון השולט בחדר ובהתאם כך לצבוע ולאבזר את החדר. הצבע אשר נבחר והשילובים התואמים יכולים לבוא לידי ביטוי בכיסויי המיטה, הווילונות, השטיח על הרצפה, התמונות שעל הקיר ועוד. אל תשכחו שמדובר חדר הילדים ובצדק יש לשאול את דעתם של הילדים, אך השתדלו לאזן ולא לבחור בדברים קיצוניים שבעוד כחצי שנה הילדים כבר לא ירצו.
  3. עיצוב היוצר עניין – כל עיצוב צריך לעורר עניין, אך כאשר מדובר בחדר ילדים ניתן להוסיף אלמנט משחקי כדי לעורר את העניין. למשל ניתן לקחת את אחד הקירות ולהפוך אותו ללוח מחיק עליו הילדים יוכלו לצייר, או להוסיף לוח מגנטי עם אותיות אותן ניתן לשנות. זה הופך את החדר לכיפי ומאפשר לתת לו נגיעות אישיות חדשות בכל יום.
  4. ביטוי אישי – לכל ילד ישנה אישיות מיוחדת הכוללת גם תחומי עניין שונים. חדר הילדים הוא המקום בו ניתן לבטא את האישיות המיוחדת של הילד ואת תחומי העניין שלו. ישנם ילדים שאוהבים כלבים, אחרים כדורגל או כל דבר שמושך את תשומת לבם. תחומי העניין של הילד יכולים לבוא לידי ביטוי בעיצוב החדר בצורות שונות. למשל אם הילד אוהב כלבים ניתן לשים תמונות וציורים, בובות ואלמנטים שונים עם דמויות של כלבים.
  5. פתרונות אחסון – בעיות רבות מתחילות בכך שאין בחדר פתרונות אחסון נוחים ומספיקים, וכאשר אין פתרונות אחסון הבלאגן מתחיל להשתלט על העיצוב וחבל. בהתאם לקו העיצובי חשוב שיהיו ארונות ומגירות לכל הדברים שבחדר. אם ישנה בעיה של מקום ניתן לחפש אחר פתרונות אחסון מתקדמים כמו למשל מיטות הכוללות ארגז מצעים מובנה וכו‘.