למה תרצו לשלוח את הילדים לקייטנות בחופשה הקרובה

לקראת חופשת הפסח או חופשת הקיץ אנו נתקלים בהרבה פרסום לקייטנות עבור הילדים. ישנן קייטנות מסוגים שונים, לפעמים תחת קונספט מיוחד. ישנן קייטנות הכוללות לינה וישנן קייטנות לשעות היום בלבד. אם אתם מתלבטים האם כן לשלוח או לא לשלוח את הילדים לקייטנה, להלן כמה סיבות טובות מדוע לעשות זאת.

פתרון עבור ההורים  – חופשת הפסח וחופשת הקיץ הן התקופות שבהן מתקיימות רוב הקייטנות. הילדים נמצאים בחופשה אך עבור ההורים, למעט מספר ימי חופש, החיים והשגרה נמשכים וצריך למצוא מסגרת עבור הילדים אשר אינם הולכים לבתי הספר. זוהי יכולה להיות בעיה גדולה עבור ההורים והקייטנות מהוות פתרון. קייטנות רבות נפתחות בשעות המוקדמות של היום ונמשכות את שעות הצהריים המאוחרות כך שההורים יכולים לעבוד.

פעילות מעשירה – אמנם הדבר הכי חשוב בקייטנות הוא שהילדים ייהנו אבל זה לא אומר שאין להן ערך נוסף. הקייטנות הן הזדמנות לפעילות מעשירה בעלת ערך חינוכי. בקייטנות הקיץ הילדים יכולים ללמוד הרבה דברים על הדרך שאינם חלק מתכנית הלימודים של בתי הספר. למשל ביקור בגן החיות, דבר מקובל מאוד בקייטנות, יכול ללמד את הילדים הרבה על עולם החי, הצרכים המיוחדים שלו והצורך בשמירה על מיני בעלי חיים וסביבות מחייה.

קשרים חברתיים – קייטנות הן הזדמנות מעולה להרחיב את הקשרים החברתיים ולפתח את הכישורים החברתיים. במקרים רבים המעגל החברתי של הילדים מורכב בעיקר מילדי הכיתה; קייטנות הן הזדמנות להכיר ילדים אחרים.

מסגרת עבור הילדים – קייטנות מסייעות לשמור על מסגרת עבור הילדים. לא מדובר כאן רק בצורך של מסגרת אשר תאפשר להורים להמשיך לעבוד אלא צורך אמתי של הילדים. חשוב מאוד שלילדים תהיה מסגרת וסדר יום גם כאשר הם אינם בבית הספר. קייטנות מתקיימות בימים ושעות קבועות ומסייעות לשמור על סדר יום; בסופו של דבר זה מקל על החזרה לבית הספר בגמר הקייטנה.

עצמאות – אנו ההורים תמיד רוצים לראות את הילדים שלנו מלאי בטחון ועצמאיים, אך מצד שני כאשר הם תמיד איתנו אנו לא מאפשרים לעצמאות שלהם להתפתח. קייטנה היא מקום בטוח בו הילדים נמצאים לבדם, אך כמובן תחת השגחה, ויכולים ללמוד להיות עצמאיים.