הרבה בניינים בתצלום מלמעלה

החשיבות שבליווי עורך דין או נוטריון בעסקאות נדל"ן

אם יש לך סכום כסף נאה שהצלחת לחסוך, או שזכית בו בירושה או בנסיבות אחרות, אחת ההשקעות הנבונות והיציבות ביותר שניתן לעשות היא רכישת נדל"ן. בין אם מדובר במתחם משרדים בישראל, או בדירת סטודנטים במזרח אירופה, יתרונות ההשקעה הם הסיכון היחסית נמוך והתשואה הקבועה והיציבה שעל-ידי עסקה נבונה עשויה להיות יפה מאוד.

למרבה הצער, אזרחים רבים בישראל ממשיכים את מסורת ה"סמוך על סמוך" גם בעסקאות גורליות אלו בתחום המקרקעין. עבור רובנו, רכישת נכס מקרקעין תהיה עסקת חיינו וסכומי עתק יתגלגלו מולנו. על-מנת להבטיח כי העסקה מתנהלת על הצד הטוב ביותר, חשוב מאוד להיות מלווים בסיוע מקצועי של משפטן בעל ניסיון בתחום המקרקעין. אלו כמה מהשירותים החיוניים שיספקו לנו משפטנים בתחום המקרקעין.

הגנה על האינטרסים שלך

חוזה הרכישה הוא מסמך משפטי מורכב ביותר ועל-מנת להבין את שפתו הסבוכה ואת ההשלכות כבדות המשקל של סעיפיו, מומלץ לתת למומחה בתחום לעבור עליו ולבדוק כי כל שלבי הפרויקט תקינים וחוקיים ושאינם טומנים בחובם סיבוכים פוטנציאליים שונים או גורמים שעשויים לעכב את התקדמותו. משקיעים רבים מצאו את עצמם מושקעים בפרויקט שהסתבך ועמדו מול שוקת שבורה. כמו כן, עורך הדין יבטיח לך כיסוי מפני סיבוכים לא צפויים:

  • בפרויקטים רבים מאוד חלים עיכובים וסיבוכים שונים וכתוצאה מכך נמסר הנכס לקונה באיחור. לאיחורים אלה עשויות להיות השלכות רבות כמו תשלום דמי שכירות לזמן ארוך יותר, החמצת עסקאות שונות והפסד של רווחים מתוכננים על תקופת זמן זו. חשוב מאוד לדעת כי על פי חוק, לאחר איחור של 60 יום מהמועד שנקבע בחוזה, מחויב היזם של הפרויקט לפצות את הקונה ללא הוכחת נזק עבור כל יום איחור במסירת הנכס. עורך דין שילווה אותך בתהליך יבטיח כי הפיצויים יידרשו ויימסרו כחוק.
  • עורך דין יסייע לך להבטיח כי היזם יישא בחבות על תיקונים שונים שעשויים להיות בהמשך כתוצאה מליקויים בבניה. על-מנת לעגן זכות זו בחוזה, נדרשת התערבות מקצועית.

בטוחות להשקעה

חוק המכר מגן על רכושי נכסי מקרקעין על ידי איסור על היזם לדרוש מהרוכש סכום כסף שהינו מעל 7% ממחיר הנכס ללא סיפוק ערובות או בטוחות ממשיות עד להעברת הנכס המוגמר. עורך דין מקרקעין יבטיח כי יסופקו לך בטוחות מעוגנות בחוזה וכספך מכוסה ומוגן.

חתימה נוטריונית

ישנם מסמכים שונים בתהליך רכישת נכס מקרקעין הדורשים חתימת נוטריון על-מנת שיקבלו תוקף חוקי.

  • היזם והקבלנים השונים זקוקים לחתימת נוטריון על-מנת לקבל אישור כי הם אכן מורשים לבצע עסקאות נדל"ן.
  • על-מנת ליהנות מכל אחד מהשירותים שציינו כאן על ידי עורך דין מקרקעין, נצטרך לספק לו ייפוי כוח המאושר על ידי נוטריון שיצהיר כי הוא בא כוחנו הרשמי.
  • עבור קבלת משכנתא, נדרשת חתימה נוטריונית כערובה על יכולת ההחזר של הלווה.

שירותים אלו ורבים אחרים דורשים ליווי של משפטנים בתחום המקרקעין ויבטיחו לנו השקעה בטוחה ומכניסה.