התמודדות עם לחצים של חיי היומיום

כאזרחי ישראל אנחנו לא צריכים יותר מידי "תירוצים" ללחץ, יש לנו אותו בשפע. על אחת כמה וכמה כשאנחנו מתבגרים, מקימים משפחה, ילדים וכל החבילה הידועה, המוכרת והטובה.

מעבר לחיי המשפחה התובעניים לעיתים, אחד הדברים שגורמים ללחץ רב זה העבודה. ישראל בין המדינות המובילות בעולם (מובילות לא במובן החיובי של המילה) בשעות העבודה השבועיות, שנכון לשנתיים האחרונות עמדו על למעלה מ-40 שעות שבועיות. גם האווירה אליה גדלנו בדמות הקונפליקט הבלתי נגמר עם שכנותינו, סבבי מלחמות מידי כמה שנים, תרבות החדשות והדיווחים וכו'. אם כך, מה בכל זאת אפשר לעשות כדי שלא נאבד את הראש ונשמור על שפיות?

הקפידו על שעות פנאי

לפעמים אנחנו מוקפים בכל כך הרבה משימות, מחויבויות וערבוב של הכל ביחד שאנחנו מאבדים קצת את עצמנו. הקפידו להפריד בצורה ברורה בין שעות העבודה לשעות הפנאי. בעידן של היום רבים מאיתנו עובדים לא מעט מהבית ולכן זה קצת יותר קשה, אבל כל עוד שומרים על מסגרת ברורה, ניתן להפריד. נתקו את עצמכם מהמיילים שלא מפסיקים להגיע אף פעם, הודעות וקבוצות וואטסאפ של העבודה, הקדישו קצת זמן לעצמכם!

זכרו לנשום, אבל באמת

נשימה. אותה פעולה טבעית וכ"כ טריוויאלית? לפעמים אנחנו שוכחים לעשות אותה ככה מכל הלב. בדיוק כפי שכשאנחנו שומעים זה לא אומר שאנחנו בהכרח מקשיבים, כנ"ל לגבי נשימה. אפשר לתרגל יוגה ולהתחבר קצת יותר לגוף ולנשימות, אפשר לבקר בחוף בשעות הערב רק אתם מול הגלים, לרוץ, להתאמן, וכל דבר בעצם שכולל זמן שלכם עם עצמכם בו אתם רגועים ולא חושבים על שום דבר אחר.

לדבר על הבעיות

עם הזמן עלולים להצטבר אצלנו יותר מידי מתחים, חרדות ובעיות, במיוחד למופנמים שבינינו. תמיד אפשר לפנות לטיפול אצל פסיכולוגית קלינית  על מנת לטפל בחרדות ולחצים במידה ויש. טיפול פסיכולוגי, דבר שלא היה מקובל כל כך בדור הקודם, הפך להיות מקובל מאוד בשני העשורים האחרונים. אין תחליף לשיחה עם בעל מקצוע על בעיות שמטרידות אותנו, במיוחד אם הן מלוות אותנו תקופה ארוכה ומשפיעות על התפקוד היומיומי.

עבודה חשובה, אבל לא יותר מאיתנו

עבודה נותנת סיפוק, כסף, מעמד, הגשמה עצמית ועוד. הכל נכון. אבל אל תהפכו את העבודה לחיים שלכם. יש כאלה שיתווכחו על סעיף זה, ואכן, כל מקרה לגופו. לא מעט מהאנשים המצליחים בעולם הקדישו את חייהם לעיסוקם. אבל במידה ואתם לא בדרך להיות דונאלד טראמפ הבא, תורידו קצת את הרגל מהגז.