כוס בירה, פרעצל ונקניקיות עם רקע של שמים

עולם שכולו בירה – אוקטוברפסט במינכן

אם בירה היא יותר מסתם משקה מרענן ביום קיץ חם עבורך, אם השמחה שבמשקה התוסס והקריר ותחושת האחווה של תרבות הפאבים מהווה אצלך תשוקה של ממש, נזמין אותך רק לדמיין כיצד כל אלו משתלבים עם תרבות בווארית מלאת שפע וחדווה ונופים ירוקים.

ה"אוקטוברפסט" במינכן, בירת מחוז בוואריה הגרמני, הוא פסטיבל הבירה המפורסם ביותר בעולם ולמעשה – הוא היריד הגדול ביותר בעולם בכלליות! במשך 16 יום עד ליום א' הראשון של אוקטובר, מתמלאת מינכן כולה בשירה רועמת במלוא הגרון, מוסיקה בווארית מסורתית, אוכל בווארי שהולך נהדר עם בירה – פרעצלים, נקניקיות, חצאי עופות ונתחי חזיר על הגריל, הוללות ושמחה בכל רחובות העיר וכמובן, נהרות ומפלים של בירה גרמנית מעולה המוגשת בספלי ענק.

מסורת עתיקת יומין

פסטיבל האוקטוברפסט מספר במובנים רבים את סיפורה של ממלכת בוואריה לדורותיה. בשנת 1810 חגג את נישואיו לודוויג הראשון, נסיך הכתר של בוואריה (שבסופו של דבר גם הומלך) בשדה רחב ידיים המכונה "שדה תרזה" על שמה של הנסיכה עמה התחתן. מאז ועד היום נחוג האוקטוברפסט באותו המקום בשתייה, שירה, נגינה ומשחקים. יתרה מכך, אך ורק ששת המבשלות המסורתיות אשר בישלו את הבירה לחתונתו של הנסיך לודוויג הן אלו המורשות להכין בירה במתחם האוקטוברפסט עד עצם היום הזה. גם הבירה עצמה באוקטוברפסט היא אותה בירת לאגר בהירה המבושלת במתכון ייחודי המוכן רק לאותו האירוע בחוזק 6% אלכוהול. השנה, יצוין האירוע בפעם ה-219 ברציפות! (מלבד מספר שנים בודדות בהן לא נערך הפסטיבל בשל מלחמות).

4 נשים מחייכות בלבוש בווארי מסורתי

פתיחת הפסטיבל

מומלץ מאוד להגיע כבר ליומו הראשון של הפסטיבל ולהשתתף באירוע הפתיחה ועל-מנת לתפוס מקומות טובים, שכן הפסטיבל הומה מאוד ויכיל בכל ימיו מיליוני בני אדם. ביומו הראשון של הפסטיבל תיערך תהלוכת בעלי מבשלות השיכר במצעד ססגוני ורועש מלא בשמחה והמולה וכמובן בחורים ועלמות הלבושים בלבוש בווארי מסורתי בשמלות עם מחוכים, כובעים מעוטרים בנוצה ולידרהוזן – מכנסי העור הידועים המגיעים עד הברכיים ומלווים בכתפיות רחבות ואבזמים גדולים. לבסוף, תתאסף התהלוכה במתחם האוקטוברפסט ובשעה 12:00 בדיוק יפתח ראש העיר את חבית הבירה הראשונה, ימזוג לו ספל ובצהלת "Prost!" (לחיים!) יפתח באופן רשמי את הפסטיבל.

תיירות בעיר

המלונות בעיר נמצאים בתקופה זו בתפוסה מלאה והמחירים עשויים לקפוץ עד ל-פי 6 מהמחיר הרגיל. ניתן למצוא מלונות צנועים ומקסימים בעיירות והכפרים הקטנים בסביבת מינכן הנמצאים על קווי הרכבת ונמצאים במרחק 10-20 דקות נסיעה מהעיר. בעיירות כמו פרייזינג (בו מיוצרת הבירה הגרמנית הפופולרית וויינשטפן), אכינג או לאנדסהוט, ניתן לשהות באזור פסטורלי עם אדריכלות מהמאה ה-18 שיהוו מפלט מהרעש הפרוע של הפסטיבל עצמו לאחר שתחזרו מהחגיגות.  מינכן היא עיר יפהפייה וניתן במהלך הטיול בה ליהנות מאתרים רבים כמו שוק המזון הגדול באירופה, מרתפי בירה עתיקים, מוזיאונים ואדריכלות עוצרת נשימה. לחובבי התרבות והבירה, זהו המקום בשבילכם.