חופשת פסטיבלים בעולם

את הכתבה וההמלצות שמופיעות בה כתבנו עבור אלו מכם שאוהבים לעשות דברים קצת אחרת, אבל בעיקר – עבור אלו שהאהבה למוזיקה לא מסתכמת בשיטוט ברדיו.

חופשה בפסטיבל מוזיקה, איך זה מתחבר בכלל?

באופן טבעי, כשחושבים על פסטיבל מוזיקה הדברים הראשונים שעולים לנו לראש הם – אלכוהול ובלאגן, אבל גם לכלוך, רעש, מעט מאוד שעות שינה, ונוחות מינימלית. אז איך אפשר בכלל לקרוא לזה חופשה אתם שואלים? אז זהו, שתלוי את מי אתם שואלים.

יש אנשים, ולא מעט מהם, שהחופשה השנתית שלהם היא פסטיבל מוזיקה. לא משנה כרגע איזה סוג – אם זה טראנס, מטאל או קאנטרי, כל אחד והז'אנר שלו. פסטיבל מוזיקה מאגד אליו עשרות ומאות אלפי אנשים מכל העולם שלכולם מכנה משותף והוא האהבה למוזיקה והלהקות שמופיעות בפסטיבל. אני יכול לומר לכם שהאווירה שמתקבלת באירועים הללו היא פשוט מחשמלת. תחושת אחווה מוזרה מתקבלת מהרגע הראשון שנכנסים בשערי הפסטיבל, גם עבור הציניקנים שבינינו. קשה להשאר אדיש לחוויה הזו.

בכל פסטיבל אליו תלכו יש מס' משתנים שיכולים להשפיע על השהות שלכם, או לפחות על תקופת ההסתגלות:

מזג אוויר – הגורם החשוב והלא צפוי ביותר שמשפיע על פסטיבלי מוזיקה מהעולם. מרבית הפסטיבלים נערכים בקיץ, אבל אזורים רבים בגרמניה וסקנדינביה עלולים להתעלם מהעונה הנוכחית ולתקוף עם גשמים לא צפויים. במידה ובחרתם ללון בשטח הקאמפינג של הפסטיבל אליו הלכתם, רצוי שתקחו בחשבון את מזג האוויר הצפוי בתקופת הפסטיבל ותערכו בהתאם. לדעתנו מדובר בחלק בלתי נפרד מהחוויה, גם כשמזג האוויר לא הכי אידאלי. מעבר ללינה, מזג אוויר יכול להקשות על צפייה בהופעות, בין אם הוא חם או קר. גם במקרה הזה, צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש והכי חשוב – לקחת הכל בכיף. באתם להנות מהמוזיקה והאווירה, שימו את הנוחיות שלכם בצד לכמה ימים.

ליינאפ – כי באנו בעיקר בשביל המוזיקה, לא?
עקבו אחר עדכונים מטעם הפסטיבל ששמתם עליו עין לגבי הלהקות המופיעות בו. אם אתם חדשים בתחום ועדיין לא בקיאים ומכירים הרבה להקות, נסו לעקוב אחר המלצות מאחרים ובידקו מס' שירים של כל להקה ביוטיוב.

חשוב לקחת בחשבון שעלולות לקרות פאשלות ואחת הלהקות האהובות עליכם תבטל ברגע האחרון את השתתפותה. לא פעם נתקלתי במקרים כאלה על בשרי ולכן חשוב לא "לשים את כל הביצים באותו סל". בחרו בפסטיבל שיש בו יותר מלהקה-שתיים שמעניינות אתכם, בין היתר למקרים כאלה.

חברה – כמו בכל טיול אחר, גם בטיסה לפסטיבל חשוב לבחור היטב את האנשים שאיתם תטוסו. חלק מהאנשים אוהבים להתרוצץ בין הופעות, חלקם אוהבים לראות הופעות עם החברים, חלק אוהבים שורה ראשונה וחלק ברגוע מאחור. טוסו עם החברים שהכי נמצאים בראש שלכם ואיתם תוכלו גם להעביר את הזמן בכיף בתנאים קצת פחות נוחים.

תכנון הטיול

אם כבר התנסיתם בטיסה לפסטיבל, כנראה שלא משנה לאן תבחרו לטוס השנה, תדעו לתכנן את הטיול בכוחות עצמכם. החל מכרטיס כניסה לפסטיבל, טיסות שוות ומסלולי הגעה. אבל אם אתם מתנסים בפעם הראשונה ו/או חסרים בזמן או סבלנות לתכנון החופשה, תמיד תוכלו לחפש קבוצות בפייסבוק, להתייעץ עם חברים (כמעט לכל אוהב מוזיקה יש חבר או מכר שהיה בפסטיבל) או לבחור בפתרון של פנייה לסוכנות נסיעות שמתמחה בפסטיבלי מוזיקה. יש שיגידו שזה הפתרון היקר ביותר, אבל תלוי מאוד איך מסתכלים על זה. ברוב המקרים כרטיס הכניסה לפסטיבל ימכר במחיר יקר יותר דרכם, אבל היתרון הגדול ביותר הוא שלא צריך לדאוג לכלום. החל מהסעות מהמלון לפסטיבל והטיסות, ועד לפרטים הקטנים ביותר כמו אספקת שתייה ואוכל לאזור הקאמפינג במקרים מסויימים. אני באופן אישי מכיר מס' אנשים מנוסים מאוד בטיסות לפסטיבלים שמעדיפים לשלם קצת יותר ולא לדאוג לשום דבר. להגיע בראש נקי ומלא אנרגיות לפסטיבל שלם.

עשינו לכם חשק לחופשה מסוג אחר? קדימה, יש לכם כמה חודשים טובים עד הקיץ כדי לתכנן את הפסטיבל שהכי מדבר אליכם.