אחרי שהייתם בכל מקום…

אנחנו הישראלים ידועים בתור אנשים אשר אוהבים לטייל, בין אם זו גיחה קצרה לאירופה או טיול מסביב לעולם; תמיד תוכלו למצוא ישראלים בכל מקום בעולם. אך מה עושים המטיילים המושבעים שבאמת כבר היו בכל מקום? להלן כמה מקומות על הגלובוס שאולי עוד לא ביקרתם בהם.

האי סוקוטרה – הסיבה העיקרית שבגינה סביר להניח שמעולם לא ביקרתם באי סוקוטרה היא שהם בריבונות תימן אשר אינה מגלה פתיחות רבה לדרכונים ישראלים ובשל חוסר יציבות פוליטית אינה נחשבת ליעד תיירותי מוביל, למרות שיש הרבה מה לראות בה. באי כחמישים אלף תושבים, חלקם ערבים שנחשבים למתיישבים חדשים וחלקם תושבים מקוריים המדברים בשפה ייחודית לאי. האי מפורסם בזכות השונות הביולוגיות המיוחדת שלו וניתן למצוא בו מינים רבים של צמחים ובעלי חיים אנדמיים אשר יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם בכוכב אחר.

Decepction island – אחד המקומות המרוחקים ביותר והקשים ביותר להגיע אליהם. האי נמצא באנטרקטיקה ואם השם שלו נשמע לכם בכל זאת מוכר זה אולי בגלל שהוא הוזכר בספרו של ז׳ול וורן 20 אלף מייל מתחת לפני הים. במקום תוכלו למצוא כפרי דייגים נטוש אשר שימש בעבר לציד לווייתנים ואפילו בית קברות שהוא הגדול ביותר באזור, למרות שהכול יחסי… אם אתם רוצים להגיע לשם, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא מארגנטינה.

ימת באיקל – סיביר אמנם מעוררת בנו אסוציאציות לתקופות בהיסטוריה בהו מתנגדי המשטר הקומוניסטי בברה״מ נשלחו למחנות כפייה. אך האמת שבסיביר מסתתר יופי רב וימת באיקל היא אחת הפנינים של האזור. מדובר באגם מים מתוקים המשתרע על שטח של 31,000 קמ״ר והוא שובר כמה שיאים: זהו האגם העמוק ביותר בעולם (1637 מטר עומק); נפח המים הגדול ביותר של מים מתוקים והוא גם הקדום ביותר מבחינה גאולוגית עם גיל מוארך של כשלושים מיליון שנים. לצד נופים מרהיבים ניתן למצוא במקום מגוון ביולוגי עשיר והרבה מאוד מינים אנדמיים גם במים וגם ביבשה.

פרת׳ – העיר פרת׳ נמצאת באוסטרליה. היא אמנם שונה באופייה יחסית למקומות האחרים שהוזכרו אך בכל זאת שווה אזכור בשל מיקומו המרוחק. אוסטרליה בפני עצמה נחשבת מקום מרוחק והעיר פרת׳ נחשבת למרוחקת גם במונחים אוסטרליים, כ 4000 קילומטרים מפרידים בינה לבין סידני. לצד אוכל ובילויים שאינם מפתיעים לעיר של 2 מיליון תושבים, תוכלו למצוא בה גם גנים בוטניים מעניינים, גן חיות ושפע אטרקציות.