עליה במקרי הגירושין בתקופות החגים – יתכן?

מדינת ישראל ידועה בשפע שלה. יש לנו קולינריה טובה מכל העולם, משפחות מרובות ילדים, וגם חגים בלי העין, לא חסר. קשה לחשוב על חודש אחד שאין בו חג או יום שמציין משהו מהמסורת או מההיסטוריה של העם שלנו. תקופות החגים המרכזיות כמו ראש השנה ופסח מביאות איתן גם לא מעט לחץ לבתים וגורמות לעיתים לחיכוכים בתוך המשפחה, אך יכול להיות שסיר הלחץ הזה מתפוצץ ומביא לעליה במס' מקרי הגירושין דווקא בתקופות החגים? החלטנו לבדוק את הנושא לעומק.

המחלוקות בחגים

תקופת החגים דורשת מאיתנו לקחת מס' החלטות בתוך המשפחה, למשל אצל איזה מהמשפחות מתארחים? הצד שלו או שלה, אולי בכלל אצלנו בבית? לעיתים אחד הצדדים מעדיף בכלל לצאת לחופשה ולהמנע מכל הבלאגן הזה ועוד. כשמסתכלים על זה מהצד זה יכול להראות כמו ויכוחים מטופשים, אך יש אנשים שהחגים הם תקופה משמעותית עבורם ויעדיפו שהדברים יעשו בדרך שלהם ובצורה הנוחה להם. חשוב לציין שבהרבה מאוד בתים בישראל קיימות המחלוקות הללו, אך ההחרפה עליה אנחנו מדברים שמביאה לקרע של ממש מגיעה משום שקיים מתח קודם בין בני הזוג. קשר לא יציב שמתערער לעיתים קרובות, יכול בהחלט להגיע לפיצוץ במהלך החגים ומשם הדרך לרבנות עלולה להיות קצרה מאוד. אנחנו ממליצים לא לעשות החלטות פזיזות ולשוחח לאחר החגים, כשמפלס הלחץ יורד מעט. אם אתם בכל זאת מרגישים שאין לזה פתרון והגיע הזמן "לפרק את החבילה", פנו לגישור אצל עורך דין גירושין , אולי עוד תופתעו שיש פתרון למצב, וגם אם לא, תסיימו את זה בצורה יפה ופשוטה ככל הניתן.

איך בכל זאת ניתן למנוע את המחלוקות?

הפעם אצלי, פעם הבאה אצלך

נסו להגיע להסכמה ולקחת החלטות מספיק זמן לפני תקופת החגים. ישנם זוגות שפשוט מתארחים לפי תור אצל בני המשפחה – "בראש השנה היינו אצל ההורים שלך? עכשיו בפסח נתארח אצל ההורים שלי".

תיאום ציפיות

החלטת שבא לך לארח אצלך בבית השנה? כדאי לבדוק עם בן/ בת הזוג האם זה מקובל גם עליהם. לא כל בני הזוג דנים אחד עם השני על הכל, וחבל. נסו להבין יחד אם נושא האירוח מקובל על שניכם. ישנן משפחות גדולות, ולאירוח החג יש השלכות במקרים הללו – כלכליות ולוגיסטיות בין היתר.

כמו כן, יש אנשים שעבורם החג מסמל דווקא תקופה עצובה מכל מיני סיבות. נסו לבדוק אולי יעדיפו דווקא לצאת לחופשה עם המשפחה המצומצמת, או לעשות משהו אחר. זה לא חייב להיות כמובן בכל חג, אך ברגע שתראו התחשבות זה כבר יראה אחרת לגמרי.

אולי כבר הצלחתם להבין, אבל גם בעניין החגים, מילת המפתח היא – לדבר. סוד הקסם לכל זוגיות בריאה הוא לדבר, לשתף ולהתחשב אחד בשני. אל תתנו לסיר הלחץ להוציא אתכם מאיזון ונסו להגיע לתקופת החגים בצורה החלקה והרגועה ביותר, כשהכל כבר מתוכנן ומוסכם ככל הניתן. והכי חשוב – אל תשכחו להשאיר מקום לקינוחים 😉