פתרונות יצירתיים לזמן איכות עם הילדים

מה עוד לא נאמר בכל הנוגע למציאת תעסוקה לילדים שלנו? השחיקה הכספית כשזה מגיע לקייטנות, בילויים בחוץ, מתנות, אוכל ועוד ועוד עוד. כל הורה יודע שילדים קטנים משתעממים מהר מאוד ואנחנו כהורים צריכים להדביק את הקצב, לחדש, לגוון, להעסיק, לבדר וכמובן, איך לא, לשמור על קור רוח תוך כדי 😊

אז עד שהם יגדלו ויבינו מה עברנו, החלטנו לשתף אתכם בכמה פתרונות יצירתיים להעביר זמן איכות עם הילדים, כך שכולנו נהנה ונרוויח מזה.

מטלות הבית – זה לא חייב להיות מעיק

אחד השיעורים הגדולים שלמדתי בתור הורה זה שהכל יקום ויפול על איך אני מציג את הדברים לילדים שלי, בדיוק כמו שיעור בבית ספר – איך שלא נסתכל על זה, רוב החומר שמעבירים לנו בבית הספר משעמם ובחלק מהמקרים גם לא שימושי, אבל מורה טוב הוא אחד שיודע להעביר לך את החומר בצורה מעניינת ולא משעממת.

אין ספק שאם נתעורר שבת יפה אחת ונכריז לילדים על יום ניקיון בבית – שיהיה בהצלחה לכולנו. א-ב-ל, אם ננסה לחשוב על מטלה שיכולה להצטייר ממש כמו משחק, שדורשת שיתוף פעולה של הורה וילד ויכולה להיות משעשעת, הכל יראה אחרת, למשל: לכולנו יש בבית את השידה הישנה הזו בסלון או באחד החדרים שמכילה אי אלו כלים / חרסינות / מזכרות ולא עשינו בה סדר במשך שנים. לעשות סדר כזה ביחד יכול להיות נחמד מאוד. תוך כדי הסידור והניקיון אפשר להזכר בפריטים מיוחדים ולספר את הסיפור שלהם.

מנקים את הבית

לבשל ביחד

בין אם מדובר בבן או בבת, כמעט בכל ילד קטן מתחבא לו שף צעיר שרק מחכה לרגע שיתבקש לעזור במטבח. לבשל יחד זה כיף גדול ובשביל הילדים מדובר בסיפוק רציני. אפשר לחפש מתכונים שכל המשפחה תהנה מהם, לפרק את הבישול למשימות קטנות ולתת את חלקן לילד (כמובן לא המסוכנות מביניהן).

לשחק ביחד

ישנם משחקי קופסא רבים שגם אנחנו כהורים נהנים מהם. אין ספק שמשחק משותף של כל המשפחה זו הפעילות המוכרת, הנפוצה והמהנה ביותר. זה הזמן להזכר בחוקי המונופול, בלומר "אחרון ביד" במשחק הטאקי וכמובן להכיר משחקים חדשים שלא היו בתקופתנו.

לא משנה באיזו פעילות נבחר, הכי חשוב לזכור שאם אנחנו לא עושים זאת בכיף, הילדים שלנו רואים עלינו. זמן איכות עם הילדים שלנו הוא הדבר החשוב ביותר שאין לזלזל בו. לשלוף כסף מהארנק ולשלוח אותם לקניון זה הפתרון הקל, אבל צריך לזכור את הערך המוסף בפעילויות מעשירות שכוללות את כל המשפחה.

תהנו!