פתרונות לחופשת הפסח

חופשת הפסח מתקרבת והילדים מתרגשים מהחופש מבית הספר, אך עבור ההורים זה לא כל כך מרגש ולפעמים זו ממש בעיה. הרבה מההורים עובדים בימי חול המועד ואין להם זמן להשגיח על הילדים שנמצאים בחופשה בבית. ברי המזל שיש להם כמה ימי חופש בחג גם כן דואגים מכיוון שברור להם שיש למצוא תעסוקה עבור הילדים. אם כך מה ניתן לעשות עם הילדים בחופשת הפסח? באופן כללי ההמלצה שלנו היא לשלב בין מגוון פעילויות שונות, חלקן בעלות אופי חינוכי וחלקן סתם בשביל הכיף; כמו כן רצוי קצת פעילות של ממש, אולי משהו עם אופי ספורטיבי, בשביל הבריאות.

פעילות ערכית

כל שנה והפעילויות המיוחדות שלה המתפרסמות לקראת החג, חפשו בין הפעילויות משהו ערכי הקשור למורשת החג. מוזאונים או גנים לאומיים לפעמים עורכים אירועים המשחזרים את התקופה ומאפשרים לילדים לחוות את סיפור יציאת מצרים בצורה מעניינית. או אולי פעילות ערכית כמו למשל פרויקט כרובית בו ילדים ובני נוער מבשלים ארוחות חג לקשישים. אלו הן פעילויות מהנות ואפילו מרגשות; הילדים יכולים לתרום לקהילה או סתם ללמוד על מורשת החג בצורה מעניינת.

פעילות כיפית

בפסח לא חסרות פעילויות לילדים, אך אם אתם מחפשים סידור קבוע ויום יומי עבור הילדים, אולי מומלץ לשלוח אותם למחנה פסח. זוהי פשוט קייטנה של מספר ימים הנערכת בימי חול המועד ובה יש מגוון פעילויות עבור הילדים, אפילו מחנה פסח עם דגש ספורטיבי. עבור הילדים מדובר במסגרת מהנה המאפשרת להם ליצור קשרים חברתיים תוך כדי פעילויות שהם אוהבים. מבחינת ההורים, מחנה פסח נותן קצת שקט להורים; אלו שעובדים בחג יכולים לעשות זאת ללא הפרעה.

מלבד מחנה בפסח תוכלו לקחת את הילדים למגוון פעילויות כייפיות כמו סרטים, הצגות, פארק שעשועים ואפילו מוזיאונים העורכים אירועים מיוחדים לפסח. שימו לב כי לקראת החג הרשויות המקומיות וגופים שונים מקיימים אירועים והפעלות ברוח החג; רבים מהאירועים מיועדים לציבור הרחב ואפילו אינם דורשים תשלום. מומלץ מאוד לעקוב אחר הפרסומים בעיתונות המקומית או אתרי האינטרנט על מנת להתעדכן ולנצל את מה שנותנים לכם בחינם. בהחלט ניתן למצוא פעילויות מעניינות ואטרקטיביות המיועדות לילדים ולמשפחה ללא תשלום.