משפחה בים

חופשה משפחתית עם ילדים – מה חשוב לקחת?

הקיץ או תקופת החגים הם הזדמנויות נהדרות לצאת לחופשה משפחתית. חופשה היא הזדמנות מעולה לכל המשפחה לנוח ולבלות יחדיו במגוון פעילויות בבתי המלון ושאר האטרקציות הקיימות במקומות התיירותיים. הילדים הם בדרך כלל אלו אשר יושבים על קוצים ורוצים כל הזמן להיות בתנועה, ללכת לפה ולשם; אבל לפעמים המבוגרים רק רוצים קצת לנוח. הבעיה הופכת לקיצונית עוד יותר כאשר ישנן נסיעות ארוכות והילדים ממש חסרי סבלנות. אז מה לעשות כדי שהחופשה המשפחתית לא תהפוך לסיוט? כיצד להעסיק את הילדים? שאלנו כמה הורים וקיבלנו מהם טיפים.

 

ניווט – במקרים בהם המשפחה מטיילת בחו״ל עם רכב שכור ישנו צורך בניווט. נכון שרבים מאיתנו כבר השאירו את המפות מאחור ועברו לאפליקציות gps המסייעות לנו להגיע בקלי קלות ממקום למקום, אך עדיין ניווט יכול להיות תחום מעניין. במקום שהילדים ישתעממו בנסיעה ניתן לבקש את עזרתם בניווט, אם זה באמצעות מפות או אם זה באמצעות אפליקציות. גם אם משתמשים בווייז עדייו הילדים יכולים לסייע לכם לוודא שאתם בדרך הנכונה ולאתר את שמות הרחובות. אלו הן פעולות המסיחות את הילדים מהשעמום של הנסיעה.

משחקים של פעם – למרות שהטלפון החכם מעסיק את הילדים במשך שעות, עדיין מומלץ להשאיר קצת מקום למשחקים של פעם. משחקי קלפים שונים כמו טאקי ומשחקי קלפים בכלל יכולים להיות מעולים לנסיעות. הם אינם תופסים מקום ולא צריך הרבה מקום בשביל לשחק במשחקים אלו. כמובן ישנם הרבה משחקי חברה אותם ניתן לשחק בנסיעה ללא צורך בשום אביזרים.

סרטים – אתם בוודאי מכירים את הסרט הזה שהילדים תמיד רוצים לראות שוב ושוב למרות שהם כבר מכירים בו כל פרט בעל פה. זה בדיוק הסרט שתצטרכו לקחת אתכם על מנת להציל כל מצב. אמנם בכל בית מלון ישנה טלוויזיה אך לפעמים אין סרטים שמעניינים את הילדים או שהם בשפות זרות (דבר שלא תמיד מפריע לילדים ליהנות מהסרט), לכן מומלץ מאוד להצטייד בכמה סרטים שבהם תוכלו לצפות באמצעות טאבלט או מחשב נייד.

משחקים לים ולברכה – אמנם לא בכל חופשה יש ים וברכה אך אם מדובר בחופשה עם ילדים תשדלו שדווקא יהיה שם ים או ברכה שאותם ילדים כל כך אוהבים. מומלץ מאוד לקחת קצת צעצועים המתאימים למים כמו למשל כדור מתנפח ואפילו מזרן ים; אלו הם פריטים שאינם תופסים מקום רב במזוודה.