דברים שלמדתי אחרי הילד השלישי

לאן תיקחו את הילדים שלכם בחופש הקרוב, האם לביקור ביורודיסני או לחופשה מלאה אטרקציות?

אנחנו ההורים תמיד נמצאים במירוץ אינסופי על מנת לרצות את הילדים תוך כדי הקונפליקט של חינוך הילדים הדורש הצבת גבולות. כל אחד מנהל יותר או פחות טוב את הקונפליקט הזה אבל נראה שישנה טעות שהורים רבים חוזרים עלייה. בניסיון לבדר, להעסיק ולרגש את הילדים אנו נוטים לפתח תלות בכל מיני גורמים חיצוניים ולפעמים שוכחים שהאושר נמצא דווקא בפשטות של הדברים ולא בעושר.

בניסיון לרצות ולשמח את הילדים אנו נוטים ללכת אחרי כל מיני טרנדים עליהם שמענו משאר ההורים בגן הילדים, בבית הספר או באתרי אינטרנט המציעים לנו מאמרים שיוקיים במסווה של כמה עצות טובות. יש טרנדים לבילוי עם הילדים בשבת, טרנדים למסיבות יום הולדת וטרנדים לחופשות הקיץ. אבל האמת שבסופו של דבר אין תחליף לזמן איכות עם הילדים. עיזבו אתכם מהטרנדים והאמינו בפשטות.

האמינו בפשטות

חנויות הספרים מלאות ספרי פסיכולוגיה וספרים בנושא הורות אשר נכתבו על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם. אנשים שזכו לפרסום רב בטלוויזיה או באינטרנט ומנסים למכור לנו ספרים אשר ילמדו אותנו כיצד לחנך את ילדינו. הספרים מלאי עצות אך אנו אומרים עזבו אתכם מספרי ההדרכה ופשוט keep it simple והכל יהיה בסדר.

בסופו של דבר הילדים רוצים את תשומת הלב של הוריהם, את המסגרת המשפחתית ותחושת הביחד. אין צורך לטוס לצד השני של העולם בשביל מתקני המשחקים והאטרקציות של דיסני. זה אמנם כיף ונחמד ובטוח שהילדים ייהנו אך זה לא מה שיקבע האם יהיו לכם ילדים מאושרים או לא. האושר נמצא בדברים הקטנים וניתן לתת לילדים את הסביבה החמה והתומכת שתהפוך אותם למאושרים גם בפיקניק בגינה ליד הבית. האמת שזה יכול להיות רעיון לא רע, בעיקר אם תשתפו את הילדים כבר בשלבים הראשונים. ניתן להכין עם הילדים סנדוויצ׳ים ולארוז אותם יפה בשביל לקחת לפיקניק. בכלל בישול עם הילדים הוא חוויה מומלצת.

פשטות מול טרנדים

בימי ההולדת או החגים אנו מחפשים להעניק לילדים מתנות. אנו ניגשים לחנויות הצעצועים ושם מספרים לנו על הטרנדים האחרונים, אלו אשר בדרך כלל מעלים ריח שיווקי ונצלני המתחיל בתעשיית הקולנוע ומסתיים באקססוריז שמוכרים לכם בחנות הצעצועים. אלו גם הדברים שהילדים מבקשים מכיוון שהם קורבנות של שיווק אגרסיבי הפונה ישירות אל הילדים וגורם להם להפעיל לחץ על הילדים. ללא ספק הילדים הם קהל נוח למניפולציות שיווקיות אך אתם כהורים חזקים מספיק לעמוד מנגד ומסוגלים לבלות עם הילדים בצורה אחרת. אין צורך לקנות עבור הילדים את כל הדברים שמציעים בחנות הצעצועים במחירים מופקעים; תתפלאו כמה הנאה הילדים יכולים להפיק מדברים פשוטים כמו בועות סבון.