משאית בנתיב תחבורה ציבורית

נסיעה בנתיב השמאלי – זחלת? שילמת!

להבהב? לצפור? להתעצבן? להמתין בסבלנות? כמה פעמים נתקלנו בתופעה המרגיזה של נהג ש"תוקע" את הדרך בנתיב השמאלי ולא כ"כ מתייחס להנחיות המקובלות. כעת התבשרנו שמשטרת ישראל תגביר את האכיפה, שבאופן עקרוני קיימת, על נסיעה איטית בנתיב השמאלי.

למה משמש הנתיב השמאלי בכביש?

הנתיב השמאלי, הידוע גם בכינוי "נתיב מהיר" מיועד לעקיפה בלבד. לאחר העקיפה הנהג אמור לחזור לנסיעה בנתיב הימני, כאשר בפועל זה לא מה שקורה פעמים רבות. נהגים שרוצים לבצע עקיפה נתקלים לא פעם בנהגים אחרים שמחליטים להמשיך את הנסיעה הרציפה (והאיטית) שלהם בנתיב השמאלי מבלי שום כוונה לחזור לנתיב הימני וכך יוצרים אי סדר בכביש ואף חמור יותר עלולים לגרום למצבים של סיכון חיים.

הגברת האכיפה על נסיעה על נסיעה איטית בנתיב השמאלי

במהלך החודש (ספטמבר 2017) הודיעה משטרת ישראל כי תפעל להגברת האכיפה על נסיעה איטית בנתיב השמאלי בצורה משמעותית. למעשה, מאז שהודיעה על כך חולקו על פי מקורות כ-1,000 דוחות על נסיעה בנתיב השמאלי. כל דוח שכזה עומד על 250 ₪ ושש נקודות.

 

נראה שאנחנו חווים "התעוררות" של המשטרה בכל הנוגע לעבירות תחבורה. רק לא מזמן התבשרנו על הגברת האכיפה של נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית באמצעות המצלמות החדשות שהותקנו. כל חוק ואכיפה שיביאו לנסיעה חלקה, מסודרת ובטיחותית יותר בכביש – מבורכת!