גירושין בהליך משפטי או גישור גירושין

במקרים רבים זוגות נשואים מגיעים להחלטה לפרק את מסגרת הנישואין. נישואין זה לא רק מסגרת זוגית, אלא גם מסגרת כלכלית ומשפטית. כאשר זוג מחליט להתגרש הם בדרך כלל שוכרים עורכי דין ופונים לבית המשפט שם נידונות סוגיות כמו: חלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים ודמי המזונות. ההליך המשפטי הוא דבר אשר גוזל זמן, עולה כסף רב אותו אתם משלמים לעורכי הדין ויותר מכל יוצר מתיחויות גדולות ביותר המשפיעות מאוד על הילדים. אך האם ישנה דרך אחרת לעשות זאת?

גירושין הם אף פעם לא נושא קל, במיוחד כאשר ישנם ילדים בתמונה עבורם השינוי מערער את היציבות וגורם לחרדות רבות. אך האמת שניתן לצמצם את המתחים באמצעות גישור גירושין. כל מה שדרוש הוא בגרות ונכונות של שני הצדדים להגיע להסכמות הדדיות בעלות תוקף חוקי. המונח גישור הוא מונח מוכר מאוד בתחום המשפט; בתהליך גישור נפגשים הצדדים ומנסים להגיע להבנות והסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט מתוך הבנה שזו הדרך הטובה ביותר שתימנע ״הקזת דם״ הדדית. אך לא רבים יודעים שאותו הליך גישור מתאים גם לתהליכי גירושין.

בתהליך הגישור מתייצבים שני בני הזוג מול גורם מתווך, גורם ניטרלי כמובן, אשר מקובל על שני בני הזוג. הגורם המתווך, להלן המגשר, יוצר דיאלוג בין שני בני הזוג וניסיון למצוא פתרונות של פשרה בכל הסוגיות שעומדות על הפרק. כמובן שחשוב לבחור בקפידה את המגשר, חשוב מאוד ששני הצדדים ירגישו בנוח איתו ויתנו בו אמון. המגשר צריך להיות רגיש לצרכים של בני הזוג ולהבין את מורכבות המצב, אך יחד עם זאת לעזור לבני הזוג לחשוב על העתיד ולא על העבר.  כמובן שבשל רגישות הנושא ומורכבותו מומלץ לעבוד עם מגשר המבין בתחום דיני המשפחה (בהחלט יכול להיות עורך דין).

גישור גירושין הוא לא סתם דיבורים, אלא הליך שבסופו מורכב מסמך בעל תוקף משפטי. את המסמך יש להגיש לאישורו של בית בית המשפט שם הוא מקבל את התוקף המשפטי הדרוש. נראה שתהליך גישור גירושין הוא הוא בעל תועלות רבות, גם לזוג המתגרש ובני משפחתם וגם לבתי המשפט אשר מצליחים להפחית כך את עומס התיקים.